Home
O experienţă irlandeză PDF Imprimare Email
Scris de Administrator   
Marţi, 28 August 2012 18:39

 

In perioada 10 - 15 iunie 2012, am avut marea oportunitate să particip la Cursul de formare Grundtvig, în Dublin, Irlanda. Titlul cursului este “Leadership in Adult Education”. Stagiul a fost organizat de CELT Ireland, fiind consemnat în Catalogul de cursuri Comenius - Grundtvig cu indicativul IE-2012-237-003. Grantul a fost finanţat de Comisia Europeana şi gestionat de ANPCDEFP, actiunea Grundtvig.

La curs au participat numai 6 profesori din două state ale Uniunii Europene: Spania (2) şi Romania (4). Am beneficiat de îndrumarea celor 5 organizatori şi formatori din Irlanda:  Darren Lawlor, Roisin Walsh, Paula Logue (organizatori), Peter Kearney, Mark Dowling (formatori).

Formatorii au o experienţă bogată în educaţia adulţilor şi au realizat cu mult profesionalism obiectivele propuse în programul cursului:

definiţia leadership-ului;

rolul, deprinderile şi stilurile leadership-ului;

un leadership eficient în educaţia adulţilor, inclusiv a părinţilor elevilor;

leadership şi management;

metode eficiente de rezolvare a problemelor;

leadership-ul şi motivaţia;

a fi un lider etic.

Stagiul a debutat luni, 30 iulie, ora 9. Ne-am întâlnit toţi participanţii cu formatorii şi organizatorii, am primit suportul de curs şi au avut loc activităţi de intercunoaştere. Apoi ne-a fost prezentată activitatea cursului, problemele organizatorice, beneficiile, precum şi metodologia de lucru. În următoarele zile, activităţile cursului s-au desfăşurat la sediul CELT Ireland, între orele 9:00 si 13:30, conform programului prezentat.

După program, au avut loc vizite şi activităţi culturale deosebit de interesante: turul oraşului Dublin, vizita Castelului, a Muzeului Naţional şi a altor locuri speciale din minunata capitală a Irlandei.

Cursul a oferit o varietate de activităţi, incluzând workshopuri, munca în echipe, pe grupe, prelegerea, dezbaterea şi studiul de caz. Toate activităţile au fost interactive, cu puternice valenţe formative.

Faptul că suntem participanţi din mai multe state europene (trei state: Irlanda, Spania şi România), fiecare cu bagajul său cultural, cu experienţa sa, participarea la vizitele şi programele culturale propuse au avut indiscutabile beneficii interculturale: ne-am cunoscut culturile, ne-am apropiat în diversitatea noastră, ne-am respectat punctele de vedere, am înţeles mai bine identitatea naţională şi cea europeană, am dărâmat barierele lingvistice. Performanţele orale şi scrise în limba engleză s-au îmbunătăţit.


Voi fi şi mai motivată să continui perfecţionarea, să particip la activităţile Grundtvig şi să accesez fondurile europene de finanţare pentru proiecte şcolare.
Recomand cu căldură  oricărei persoane interesate să aplice la programele de formare profesională dezvoltate de Grundtvig și cele dezvoltate de ANPCDEFP. Informații necesare găsiți la adresa www.anpcdefp.ro – Programul de învățare pe tot parcursul vieții.

Conținutul prezentului material reprezintă responsabilitatea exclusivă a autorului și AN și Comisia Europeană nu sunt responsabile pentru modul în care conținutul informației va fi folosit.

Camelia Rădulescu

Şcoala „Sfântul Vasile”, Ploieşti

 

LAST_UPDATED2