Home
Diseminari


“English Language Awareness and communicative Methodology”, in Malta. PDF Imprimare Email
Scris de Administrator   
Vineri, 05 August 2011 16:20

 

Dragi colegi,

In aceasta toamna, intre 10 si 22 octombrie , am participat , in calitate de beneficiara a unei burse Comenius, (actiunea Mobilitati Individuale de Formare Continua, componenta a programului de Invatare pe Tot Parcursul Vietii ), la cursul “English Language Awareness and communicative Methodology”, in Malta. Numarul de referinta al cursului este MT-2010-533-002, din Catalogul Comenius/Grundtvig, organizat de NSTS English Language Institute, Gzira, Malta.

Descarcati tot articolul aici

Prof. Gratiela Paduroiu, Scoala “ Sf. Vasile”, Ploiesti

 

LAST_UPDATED2
 
The glottodrama method - teaching foreign languages by drama PDF Imprimare Email
Scris de Administrator   
Vineri, 05 August 2011 16:17

 

THE GLOTTODRAMA METHOD - TEACHING FOREIGN LANGUAGES BY DRAMA

Metoda Glottodrama, care integreaza abordarea comunicativa cu arta actorului, a fost conceputa initial pentru limba italiana, dar dupa ce a fost experimentata cu succes in patru institutii europene, printre care si Universitatea Bucuresti, cu rezultate excelente, ea a fost extinsa in predarea altor limbi europene, si a rezultat intr-un proiect european LLP.

Cursul a durat 2 saptamani, cu 45 de ore si a avut 3 faze: introducerea in bazele teoretice ale metodei, facuta chiar de realizatorul acesteia, profesorul Carlo Nofri, apoi am devenit "elevi" si am lucrat in workshop-uri, chiar intr-un teatru, asistati de un profesor de limba si unul de drama, iar la sfarsit ne-am dovedit cunostintele acumulate in fata colegilor cursanti, alcatuind o unitate de invatare si prezentand-o in fata colegilor si profesorului nostru, pentru evaluarea finala.

Cursul a fost activ, pasional, vesel, original. Diversitatea de culturi a participantilor a facut totul si mai provocator. Au fost colegi, profesori de engleza, din Turcia, Germania, Suedia si Polonia. Prin insasi structura cursului, interactiunea dintre noi a fost extraordinara si s-au legat prietenii si potentiale parteneriate. Toti participantii au avut acces, dupa acest curs, printr-o parola, la toate materialele noi ale metodei Glottodrama.

Cursul s-a desfasurat in inima Romei, langa Piazza Spagna, si am beneficiat din partea organizatorilor si de un scurt tur al principaleler locuri de interes turistic, insostiti de un ghid, in weekend.

Pentru cei care iubiti teatrul si predati limbi straine, atat elevilor cat si adultilor, recomand acest curs din toata inima! Veti veni mai bogati, spritual si profesional.

Prof. GRATIELA PADUROIU - Ploiesti

Beneficiar al unei mobilitati individuale Grundtvig

GRU-10-MOF-326-PH-IT

 

LAST_UPDATED2
 
Creating e-learning courses-hands-on tools & practical tips PDF Imprimare Email
Scris de Administrator   
Vineri, 05 August 2011 09:29

 

MALTA – iulie 2011

Beneficiar: Dedu Carmen Maria de la Colegiul National „Al.I.Cuza” Ploiesti

 

La mijlocul lunii iulie 2011s-a desfăşurat la Hamrun- Malta, cursul de formare „CREATING E-LEARNING COURSES-HANDS-ON TOOLS & PRACTICAL TIPS”, la care a participat prof. Dedu Carmen Maria de la Colegiul National „Al.I.Cuza” Ploiesti.

Citiți articolul în intregime aici!

LAST_UPDATED2
 
Action Methods Improving Motivation and Quality in Learning Environments PDF Imprimare Email
Scris de Administrator   
Luni, 01 August 2011 11:19


In perioada 10-16 iulie 2011 am participat la cursul Action Methods Improving Motivation and Quality in Learning Environments, prezentat in catalogul Grundtvig-Comenius cu numarul de referinta FI-2011-092-005, desfasurat in apropierea Lisabonei. Specificul acestui curs european a fost dat de participarea numeroasa (65 de cursanti, 17 tari / culturi reprezentate prin cursanti, traineri, asistenti), precum si de atmosfera multiculturala generata in acest context. Obiectivul central al cursului a fost acela de a familiariza participantii cu modul in care metodele activ-participative pot fi fructificate in educatia formala si non-formala pentru a imbunatati motivatia celor care invata si pentru a crea un climat pozitiv in mediul educational.

Cursul a inclus:

Prezentari

- prezentarea generala a programului de formare, a obiectivelor, istoricului si activitatilor derulate de-a lungul timpului de initiator in vederea promovarii metodologiei participative si a invatarii prin colaborare

- prezentari ale activitatii institutiilor implicate in programul de formare: European Bridges Consulting Finlanda (initiator), A Par Portugalia (gazda)

- prezentari relative la tematica cursului, la problematica inteligentei emotionale si a integrarii metodelor activ-participative in demersul educational (Introducere in Comics; Motivatie, emotie, cognitie; Integrarea artei in activitati de invatare; Integrarea metodelor active in lectie)

- prezentarea programelor LLP de catre reprezentantii Agentiei Nationale portugheze

Exemple de bune practici: Implementarea metodelor activ-participative in Portugalia si Grecia (exploatarea rezultatelor sesiunilor anterioare ale cursului in activitatea didactica a fostilor participanti)

Schimburi de experienta: vizita la Institutul Politehnic din Lisabona – Scoala Superioara de Educatie; prezentari ale experientelor personale in grupuri multinationale

Toate conceptele introduse pe parcursul cursului au fost ilustrate prin aplicatii adecvate, participantii avand posibilitatea sa exerseze si sa urmareasca - prin implicare directa - cum se conduc activitatile de invatare de acest tip; cum se organizeaza si coordoneaza activitatile in grupuri mici; cum se asigura feedback-ul acestor activitati, astfel incat ele sa-si atinga obiectivele.

Din setul consistent de aplicatii practice / metode, vom aminti:

Exercitii de intercunoastere si spargere a ghetii; Exercitii de tip “Debrifing”

Exercitii de formare a grupurilor / teambulding / leadership; Exercitii de tip “Safety”

Workshop-uri privind integrarea artelor (muzica, dansul, desenul / comics, teatrul) in lectie, cu ilustrari si aplicatii relevante pentru domeniile matematica, educatie sexuala, educatie ecologica, educatia pentru adulti

Sesiuni de invatare prin colaborare, dintre care amintim ca relevanta activitatea Learning Café sau activitati de proiect.

Prezentarile au fost organizate in plen sau in grupuri mici, iar aplicatiile au fost organizate in grupuri mici si pe perechi. De asemenea, au existat secvente de lucru individual.

Deloc neglijabile in ansablul programului de formare urmat au fost activitatile culturale:

- excursii scurte (Setubal, centrul istoric al Lisabonei, Costa de Caparica – plaja);

- seri culturale (seara cantecelor, seara portugheza, seara bucatariilor nationale, etc.)

In concluzie, organizatoarea cursului, ne-a oferit un program deosebit de dens, deloc redundant, util oricarui cadru didactic care vrea sa-si diversifice interventiile curriculare si extracurriculare si care doreste sa imbunatateasca motivatia si ambianta invatarii. Cursul este recomandat pentru orice educator / invatator / profesor / trainer, indiferent de nivelul de studiu al elevilor sau de disciplina predata, cu conditia ca acesta sa fie dispus pentru acest gen de abordare a procesului de predare-invatare: mai putin formal/formalist; mai apropiat de educabil; care sa tina cont de

emotiile si de nevoile reale ale celor care participa la invatare.

Daniela IONESCU

Mirela DOBRIN

Alin STANCIU

 

LAST_UPDATED2
 
Experiență Comenius în Grecia Daniela Ionescu PDF Imprimare Email
Scris de Daniela Ionescu   
Duminică, 24 Octombrie 2010 19:32

 

Moodle și Wiki pentru realizarea materialelor didactice

Profesor informatică Daniela IONESCU

Colegiul Național ”Jean Monnet” Ploiești

În perioada 13-16 iunie 2010, am participat la o Mobilitate individuala Comenius în Katerini-Grecia cu tema: MOODLE AND WIKI FOR DEVELOPING DIDACTICAL MATERIAL (Moodle și Wiki pentru realizarea materialelor didactice), la care au participat profesori din Romania și Letonia.

Tot articolul îl puteți descărca aici.

 

LAST_UPDATED2
 
«ÎnceputAnterior123UrmătorSfârşit»

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL